loading...
بهترین سایت تفریحی | LoVeRs
ADMIN بازدید : 342 شنبه 29 آذر 1393 نظرات (0)

ستاره قطبی اکنون جایی حدود 1 درجه با قطب شمال سماوی یعنی نقطه ای که آسمان شمال در اطراف آن در حال چرخش است، فاصله دارد. اما ستاره قطبی همیشه آن جا قرار نداشته است.
محور چرخش زمین در جای خود لنگ می زند و جهت گیری های مختلفی پیدا می کند. این محور به طور معمول به سوی هیچ نقطه خاصی واقع نمی شود، اما در طول چند قرن گذشته رو به سوی ستاره قطبی بوده است. در واقع، این حرکت خاص محور زمین باعث شده تا ستاره قطبی به قطب شمال سماوی نزدیک تر شود و این جریان تا سال 2102 ادامه خواهد داشت و زمین به ندرت در چنین وضعیت مطلوبی نسبت به ستاره قطبی قرار گرفته است.

ADMIN بازدید : 299 شنبه 29 آذر 1393 نظرات (0)

ماه تنها قمر طبیعی سیارهء زمین و پنجمین قمر طبیعی بزرگ در منظومه خورشیدی در میان 173 ماه موجود در این منظومه است. قطر کره ماه یک‌چهارم کره زمین است و هیچ سیاره دیگری در منظومه خورشیدی، نسبت به اندازهء خود ماهی به این بزرگی ندارد. این قمر با خصوصیاتی که دارد بر روی زمین و به طبع انسان ها تاثیرات زیادی دارد.

ADMIN بازدید : 255 شنبه 29 آذر 1393 نظرات (0)

تاکنون هزاران گزارش درباره غرق کشتی‌ها، سقوط هواپیماها و ناپدید شدن سرنشینان آنها در اعماق آبهای اسرارآمیز مثلث برمودا در چند دهه گذشته به ثبت رسیده است، از آن همه کشتی‌های تجاری و مسافربری و قایق‌های اکتشافی یا ماهیگیری که در منطقه مثلث مرگ به کام آبهای خروشان دریا فرو رفته‌اند و از هواپیماهای مسافری یا نظامی دوران جنگ جهانی که در این نقطه سرنگون شده‌اند تاکنون با همه کاوش‌های دریایی اثری به‌دست نیامده است.

ADMIN بازدید : 368 شنبه 29 آذر 1393 نظرات (0)

فضا از کهکشانها ، منظومه‌ها ، ستارگان ، سیارات و بسیاری اجرام آسمانی دیگر انباشته شده است. عجایب و عظمت آنها به مراتب از تمامی دیگر پدیده‌های آفرینش بیشتر است. کهکشانها و ستارگان و بطور کلی پدیده‌های آسمانی انبوهی که عجیب و غریب می‌نماید وجود دارند، که پاره‌ای از آنها بوسیله دانشمندان شناسایی شده‌اند. مانند: کوتوله‌های سفید ، ستارگان نوترونی ، ستارگان هیپرونی ، کوازارها و دنباله دارها و سیاه چاله‌ها و ... .

ADMIN بازدید : 261 شنبه 29 آذر 1393 نظرات (0)

اثر زخم كه به صورت ناحیه ای روشن تر از پوست اطراف دیده می شود ساختاری است از ریشه های كلاژن كه بین دو لبه پوست بریده ، تنیده شده و مانند بخیه آنها را به هم متصل می كنند.

این رشته ها، به وسیله سلولهایی كه فیبروبلاست نامیده می شود و در زیراپیدرم قرار دارند، تولید می شوند. اپیدرم همان لایه سطحی پوست است كه به طور طبیعی شامل سلول های مرده است.

ADMIN بازدید : 230 شنبه 29 آذر 1393 نظرات (0)

گلف استریم (به انگلیسی: Gulf Stream)، یک جریان اقیانوسی گرم و قوی است که در اقیانوس اطلس جریان دارد و در حدود ۳۰°W, ۴۰°N، به دو بخش تقسیم می‌شود، بخش شمالی به شمال اروپا می‌رود و بخش جنوبی به غرب آفریقا.

ADMIN بازدید : 232 شنبه 29 آذر 1393 نظرات (0)

کورت گودل در ۲۸ آوریل ۱۹۰۶ در شهر برنو در بخش مرکزی کشور چکسلواکی سابق به دنیا آمد. او دومین فرزند از دو فرزند خانواده ای مهاجر و آلمانی بود که در صنایع نساجی شهر کار می کردند. کورت جوان در تمامی دوران تحصیل دبستان و دبیرستان خود حتی یک بار هم نمره ای غیر از عالی نگرفت، اما با این حال هنوز نشانه ای ویژه از نبوغ خارق العاده ی خود را بروز نداده بود.او کودکی بسیار پرسش گر بود، به طوری که دیگران او را آقای چرا می نامیدند. کورت در عین حال شخصیتی درون گرا داشت.

ADMIN بازدید : 234 شنبه 29 آذر 1393 نظرات (0)

نيروي هوايي در ديدگاه عامه مردم مساوي است با خلبان‌هايي که سوار بر هواپيما‌هاي شکاري، ضربتي، اکتشافي، مسافربري يا ترابري بر فراز آسمان‌ها پرواز مي‌کنند. در حالي که نيروي هوايي هر کشوري علاوه بر خلبانان، نيروهاي ديگري نيز هستند که مشاغل بسيار حياتي و مهمي را بر عهده دارند. براي مثال طراحي و فرماندهي پدافند هوايي عليه هدف‌هاي ثابت و متحرک دشمن و دفاع از مرزهاي هوايي کشور بر عهده مهندسين تکنولوژي فرماندهي و کنترل هوايي است.

ADMIN بازدید : 211 چهارشنبه 01 مرداد 1393 نظرات (0)

آتشفشان روزنه‌ای در سطح زمین است که سنگ‌های گداخته، خاکستر و گازهای درون زمین از آن به بیرون فوران می‌کنند. فعالیت آتشفشانی با برون‌افکنی صخره‌ها، با گذشت زمان باعث پیدایش کوه‌های آتشفشانی بر سطح زمین می‌شود. آتشفشان‌ها معمولاً در نقاطی یافت می‌شوند که ورقه‌های زمین‌ساخت، همگرایی یا واگرایی دارند.

ADMIN بازدید : 348 چهارشنبه 01 مرداد 1393 نظرات (0)

بیشتر ماها آخر شب، زمانی که می‌خوابیم، این آرزوی واحد را داریم: کاش شبانه‌روز بیشتر از ۲۴ ساعت بود. اغلب ما، از کمبود وقت شاکی هستیم و در آخر شب، متوجه می‌شویم که کارهایی را انجام نداده‌ایم یا به صورت کامل به اتمامشان نرسانده‌ایم. مثلا ورزش نکرده‌ایم، کتابی را که دوست داشتیم بخوانیم، نخوانده‌ایم، وقتی برای دیدن فیلم یا سریال مورد علاقه خود نداشته‌ایم، زمانی برای گفتگو با اعضای خانواده برای ما باقی نمانده است و …

ADMIN بازدید : 218 چهارشنبه 01 مرداد 1393 نظرات (0)

نتایج اولیه بررسی نمونه آب بکرترین دریاچه جهان از عدم کشف گونه‌های جدید حیات میکروبی حکایت دارد.ماه فوریه دانشمندان روس موفق به نفوذ به دریاچه وستوک در عمق 3.7 کیلومتری یخ‌های قطب جنوب شدند. آب‌های این دریاچه قطبی بیش از 20 میلیون سال در معرض نور خورشید و هوا قرار نداشته و محققان تحقیقات خود را برای یافتن گونه‌های جدید و منحصر به فرد حیات میکروبی در این منطقه آغاز کردند.

ADMIN بازدید : 320 چهارشنبه 01 مرداد 1393 نظرات (0)

استفان ويليام هاوكينگ كيست؟
پروفسور استفان ويليام هاوكينگ، دارنده مقام‌هاي CH (همنشين افتخاري پادشاه بريتانيا)، CBE (سردار امپراتور بريتانيا- يكي از بالاترين مقام‌هاي افتخاري دربار)، FRS (عضو انجمن پادشاهي) و FRSA (عضو انجمن پادشاهي فنون) فيزيكدان و كيهان‌شناس نظري و صاحب كرسي لوكاسين در رياضيات‌در دانشگاه كمبريج است.
كرسي‌اي كه قبل از او تنها 16 دانشمند ديگر صاحب آن بوده‌اند كه معروف‌ترين آن‌ها، بزرگ‌ترين دانشمند همه قرون و اعصار، سر آيزاك نيوتون است.


يكي ديگر از دانشمندان مشهور صاحب اين كرسي هم فيزيك‌دان برجسته انگليسي و از بنيان‌گذاران مكانيك كوانتمي نوين، پل آدرين موريس ديراك است.هاوكينگ در دنياي علم به‌خاطر پژوهش‌هايش در زمينه گرانش كوانتمي مشهور است.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 104
  • کل نظرات : 18
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 48
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 99
  • بازدید ماه : 168
  • بازدید سال : 1,512
  • بازدید کلی : 211,789
  • کدهای اختصاصی